Friday, May 23, 2008

Me and My aRMY Activities

Meh gua cite skit pasal aktiviti Gua yek... my family mmg xfaham sgt nape Gua ni 'giler' betul nak join Army... suke sgt nak wat benda yg bukan2 yang penat kan badan... tapi nak wat camne kan... dah minat so trus kan la... kan bagus Gua join benda camni daripada Gua berpeleseran xtentu hala ke arah yg bleh merosakkan minda Gua... hehehe...

Gua start join Rejimen 515 Askar Wataniah di Universiti Islam Antarabangsa Malaysia... sebenar nye nie adalah salah satu aktiviti korikulum yg bleh dipilih masa 1st year dlu... Ada 2 choice... 1. Leadership and 2. Wataniah... so dlu masa kat KTB Gua dh biasa wat leadership tu... so Gua tukar ler aktiviti Gua supaya berkembang skit minda...

Gua join since 2004... rekrut bulan March... siap dapat anugerah lagi tau... Anugerah Kesungguhan dan Ketabahan Terbaik Perempuan... hehehe... ok la tu... then Gua pun truskan minat Gua n join kursus KADAR utk kenaikan pangkat... Kursus tu Mac 2005... Kursus nie kire kursus yang paling susah n senggara dalam Tentera Darat... So Gua dapat anugerah Akademik terbaik hehehe... terror la jugak kan Gua...

Lain2 cite to be continue...

gambar nie masa latihan tempatan 10hb mei yg mama marah sbb Gua xnak balik JB...
nak g jalan lasak 8km.....























gambar nie masa rekrut IPB... baru kuar medan... nie tgh tunggu budak2 g mandi air terjun...
bergambar atas water tank ngan buddy Gua... Nurul...


















gambar nie rekrut IPB... masa nie budak2 tgh buat KAWAD SELAKU DUA PENGAWAL...

2 comments:

Reena Shafiee said...

Apa kes tak masuk Army terus lepas Grad? Kalo tak boleh jadi makguard sambilan aku..huahuahua

Jangan lupa jenguk blog saya..timakaseh...

JoeHaNNa JoeHoNeY said...

ceh makcik... ada ciri kehampesan gak ko nie yek... mmg la nak apply army aku... tunggu masa je nie...sabo yek