Wednesday, June 25, 2008

Gembira dalam hati...

Huhuuhu... akhir nye gua balik gak ke ofis yg 'tercinta' huhuu... sbb gua dh bleh update blog gua yg telah sekian lama xde berita terkini... so gua nak kena start cite gua dari bile yek...



mmm... aktiviti gua pd weekend lepas... hehehe... gua nie mmg suke cite pasal weekend gua... xde la nak cite hari2 yg berlaku kan dlm idup gua yg routien nie... gua suke lump sum seme dlm satu story.... hehehe...

ok on saturday 21hb June 2008... pagi2 gua dh bangun kul 6... 6.30 dh kuar umah menuju ke umah nurul utk ke UKM bg menyaksikan Petauliahan DiRaja Palapes ke-27.... hehehe suppose nie batch adik gua Joann yg kira dh grad la nie... saje je g sebenar nye... n joann pun suppose nak dtg kl minggu nie sbb nk jumpa member dia Liza Pang kt UKM nie... tp dia xjd dtg n gua leh follow nurul lak kan nak g UKM nie... huhuhu... layan je... so mcm best la gak kan... Pentauliahan nie seramai 1145 org pegawai sukarela seluruh IPTA di malaysia... hehehe

Nie dh start masuk padang... tunggu seme VVIP dtg... disempurnakan majlis oleh DYMM Tuanku Jaafar Sultan Negeri Sembilan...




then lepas balik dr UKM... gua kena g jd wakil mama n ayah lak kan utk ke wedding jiran lama kitaorg kat permas tu... anak sulong Uncle Aziz kawin kat wisma sejarah... hehhehe... so nie gambo gua tgh makan sorg2 n gambo anak+menantu uncle...







tp kan gua ada buat de tour sblm g wedding tu... gua g derma darah di pusat darah negara.... huhuhu... ntah mcm terjah je sbb mmg xde dlm list to do gua utk hari nie... tp gua g gak... org mmg xramai la sbb sabtu kan... so mula2 g la isi borang... pastu cek darah gua... pastu dia suh tunggu diaorg proses jap... pastu kena masuk bilik panggil utk d interview... pastu dh lulus... g la kat dewan derma darah dia... huhuhuhuhu.... 1st perasaan gua... WOW.... canggih siut.... sbb slama nie g derma darah kat tmpt kempen2 ke ape2 yg ada pameran je.... so nie mmg kat pusat darah negara yg mmg canggih la... hehehehe... dermawan mcm gua nie mmg di layan best la... dah masuk tu... gua baring la kat seat dia yg byk2 tu... pastu nurse kat situ pun siapkan benda2 nak cucuk gua... once dia dh cucuk... beg darah gua letak atas tmpt mcm jongkang jongket (tp kecik je la)... bile darah dah penuh... tmpt tu stop la... hehehe... pas abis amik darah... nurse tu suh rehat jap... then dia kasi makan... kuey teow goreng, pier, milo panas... ngan ubat... hehehe... pas 3 bln leh dtg menderma lagi... rupe nye gua dh 4 tahun xmenderma... last derma 2004 masa tu baru masuk uia... hehehe...



then dh balik umah seme... ptg tu buddy ajak g tasik titiwangsa nak jogging la kan... hehehe... gua nie konon2 kuat... ikut la kan... pastu pening... hehehe yelah sbb baru lpas menderma... huhuhu...dpt 1 round je... ok la tu... tu gambo buddy kat eye on malaysia...

ahad xde buat ape pun... dok umah je... kemas bilik la... sapu2 skit... then kuar g ofis jap... kna siap kan keje skit sbb next week gua kena g outstation lagi...

nie gambo kete gua kena tinggal sbb gua naik kete lain nak g jerantut... huhuhu... cian lisa...


gua balik ari selasa ptg la kan... sampai kl kira maghirb la.. pastu dpt la berita dari cikpah.... disebabkan makcik nie nak balik sarawak dh ari rabu tu... so ajak la dia kuar g jalan2... kira celebrate la jugak... sempena xtau biler lagi leh jumpa (time convocation kot).... hehehehe... so kita org g makan kat....


that's all folks...

No comments: