Wednesday, June 04, 2008

A week wit my sisters.... in KL...

MONDAY

Aktiviti berjalan2 di KL bersama2 adik2 Gua... bermula dgn pagi Isnin tu bdk2 anto Gua g ofis la kan... g awal skit so kitaorg pun g la breakfast dlu kat Nasi Kandar Sedap depan ofis Gua... then Gua keje satu hari... bdk2 tu g umah Kak Ani sbb Mak Yom dh nak balik JB hari ni...

Ptg tu bdk2 nie dtg la nak amik Gua kat ofis... nak g la jalan2 kan malam... nak di jadikan cite... Gua leh terseliuh la kan sebaik sahaja Gua nak naik kete... depan kedai Apek tu... kat ofis... wawawa... dah la ramai gak org2 yg ada kat luar tu... Gua jatuh mmg jenis terduduk yg sakit sgt yg mmg susah nak bangun yg sangt menyakitkan la kan... so cam nak nangis pun ada gak la....

masuk2 kete bdk2 nie gelak kan Gua la kan... cian tau Gua... pastu urut2 skit... then ok la... program tetap kena trus kan... kitaorg pun g la One Utama nak tgk movie... cite Apa Kata Hati?... so ok la gak cite tu... parking mmg betul2 dkt ngan lif la kan.. so xbyk la gerak... pastu ingat nak g makan kat Chili's... tapi Mama sibuk soh g jumpa Atuk Uda dlu... sbb Atuk Uda dh nak balik Segamat esok pagi2 n dia nak sgt jumpa Joann sblm g Melbourne....

so dgn sakit2 Gua tu... ikut kan gak la g TTDI Jaya, Shah Alam... sesat la gak... tapi sbb org terror mcm gua...so xlama dh jumpa umah Aunty It... hehehe... yg Gua bengang tu... cite Gua jatuh terseliuh sudah cepat tersebar jauh ke JB... sampai smula Puchong... sampai la ke Shah Alam kan... dh seme org tau gua jatuh... kna gelak lagi ada la... huhuhu...

dh borak2... g makan aunty It belanja... kitaorg pun gerak la balik umah... Gua nie antara 2 berbelah bagi nak MC ke x esok... so nak tgk dlu pg esok camne... baru leh decised... so sampai umah n tido.......

TUESDAY

So pagi2 Gua bangun... kaki xleh nak gerak la kan... so Gua dh dapt keputusan untk MC... siap2 mandi... g klinik... amik ubat n minta bandage kaki... g la breakfast... pastu xde la g mane2... lepak2 dlu kat umah then g lucnh kat KLCC... sbb dh janji nak makan Chili's... siap makan seme... balik umah dlu... sbb mlm tu kitaorg ada nak g tgk teater...

mlm ni tgk teater P.Ramlee... dlm ujan lebat... kitaorg pun redah la gak kan... sampai2 blom leh masuk lagi... so jalan2 dlu kat lobi istana budaya tu... tgk la mcm2 ragam org... adik2 Gua nie baru first time g tgk teater... so mmg excited la diaorg... mmg best la cite P.Ramlee tu.... tapi yg bets tu... ramai gak org2 kenamaan dtg tgk... Kitaorg saing2 tgk ngan Sultan Perlis, YDP Sarawak, Datuk K n Siti Nurhaliza.... nampak gak artis cam Adlin, Sharifah Aini, n ramai la...(xkira yg atas stage yek)... huhuh... siap balik tu g salam ngan Siti... hehehe... Jovai la dapat amik gambar sama... ok la tu...

Jovai n Joann...

Me...

Gambo kat dalam teater masa break....

Jovai n Datuk Siti Nurhaliza... jelez nye... Gua lak xsempat amik gambo... PA poyo
WEDNESDAY

Gua sepatut nye g outstation minggu nie... so sbb gua sakit kaki... cancel g lipis n bdk2 pun cancel balik JB... so ari nie gua kna g ofis la... keje byk melambak... so sakit pun dh kurang skit... tapi kaki still bandage... dapat lak projek baru kan... kna wat measurement... mati la gua... kena keje sabtu ahad la nie...

bdk2 tu leh lak kan nak g genting... sbb diaorg dah janji ngan anak2 kak ani nak bawa g jalan... so seme g jalan2 pi genting la kan... wawawawa... jelez nye........

Balik ptg tu... kitaorg pun nak tido puchong la... dah standard LDP tu time balik keje jem... tapi hari nie special skit jem dia sbb org ramai sibuk isi minyak... abis seme petrol station tepi LDP tu penuh org beratur nak isi minyak... Gua malas nak isi sbb minyak half tank lagi... pastu kete penuh makhluk lak tu... so straight to home la...

tapi yg best giler nye story la kan... hehehe... Joann la... dia dah penat drive dari naik genting sampai turun sampai ofis Gua sampai separuh jalan lepas tol Sunway... pastu Gua ajak la dia tukar drive.. dari masa ke semasa... gerak dah jauh... so sampai la atas flyover Puchong dkt IOI Mall tu... akhir nye Joann... memberani kan diri turun dari kereta... dengan berkaki ayam... berlari tukar drive ngan Gua (yg dok belakang masa tu...) ehhehe... maka tercatat la sejarah dalam hidup Joann telah menjejak kan kaki nye di atas flyover Puchong Jaya... hehehe...

THURSDAY

Hari nie bdk2 pun balik... bagi alasan mcm2 la kan sbb abg zuha dah racun ajak stay sampai jumaat nak anto balik JB... hehehe... tapi bdk2 nie dah pandai dah xmakan dah racun abg zuha n kak ani... hehehe... maka akhir nye bdk2 nie pun balik la JB... dari puchong Gua anto diaorg kat LRT Putra Kelana Jaya... diaorg naik tren sampai Pasar Seni... jalan kaki skit sampai Pudu... naik bas balik JB.... hehehe... end of their trip ke KL wit ME... their lovely sister... hehehe... tinggal tunggu diaorg post gambo anto letak kat blog je...

1 comment:

Reena Shafiee said...

Perhhh ni yang rasa macam nak marah ni...Gi KLCC makan2 tak ajak aku...padahal Chili's kat bawah office aku jer tuh..perhh....sabar sabar...