Wednesday, September 24, 2008

RAYA IS COMING........

Aktiviti bile nak dekat raya mesti xsah kalu xbuat kuih or kek or biskut... so nie la aktiviti gua n adik gua jovai selama beberapa hari nie... starting with... CHOCOLATE CHIP MUFFIN...




nie gambar gua starting nak susun paper cup muffin dlm acuan dia hehehehe... posing la skit...




gambar bawah nie paper cup yg dh di susun...






nie gambar gua selepas gua siap menuangkan adunan muffin ke dlm paper cup... tu yg jovai ckp gua xtolong buat muffin... masa dok kacau tepung...sape yg buat... masa dok susun paper cup... sape yg buat... masa dok tuang dlm acuan... sape yg buat... masa bakar muffin... sape yg tunggu lu.. teman skali sambil tgk tv.... bile dh siap masa... sape yg tlg TEST RASA kan muffin tu.... hehehehe... n hasil nye tu yg kat sebelah tu.... huhuhuu....

pas tu the next day nye... gua begitu bersemangat nak menyambung keje2 yg tertangguh dek gara2 xcukup bahan2 nk isi dlm kek.... so lepas je buka puasa smlm... gua n jovai trus g jusco la kan.... g beli bahan2 tambahan n start la aktiviti kami iaitu.... CHOCOLATE CHIP COOKIES n KEK BATIK....
Ni gambar jovai in action dok atas kaunter top sambil dok penyek kan cookies....










nie gua lak... in action sedang dok kacau milo.... huhuhuuhu.... kek batik dh siap... 450gram milo just dapat 2 loyang kek je... wawawa....


hehehehe... peace .... hepi nye dh leh makan esok... xyah tunggu org dtg hehehe... johan lak dh cop lepas gua siap masak nk ratah coklat panas... hot for periuk... hehehehe....




jovai pun same gak... malas nk turun lak tu... main suap2 pakai senduk... hampeh tul...



nie lak aktiviti jovairia hari nie... dia dok excited sgt nk siap kan 2nd trip muffin siang td.... BLUEBERRY MUFFIN....
mula2 tuang adunan muffin dlm paper cup... then letak inti blueberry jem skit kat tgh2....
then lapis kan atas jem tu utk tutup jem.... then bakar....

walah.........tgk la hasil nye..... GEBU mcm tuan nye.... hehehehe........

so to be continue until next cooking....

No comments: