Thursday, September 11, 2008

1st week at new place

So... lama xupdate blog xtau nk cite ape... gua cite la skit pasal my 1st week kat ofis baru...

Gua dpt call for interview dgn Pembinaan Proli Sdn Bhd nie pada 4hb Sept. 08. Mr Tai Eefan yg interview gua... so lepas abis seme soal jawab... dia pun tanye la bile nk tau jwpn... gua ckp xkisah... isnin pun ok (nk bg masa diaorg berfikir la kan...) pastu dia ckp tunggu jap yek... dia pun trus tanye big bos dia... pastu gua kna masuk mengadap big bos lak... so dia ckp la bile bleh start... gua pun ckp la isnin ni... so dia pun kata ok lor... hehehe... betapa senang nye gua diterima keje... Rzki alhamdulillah...

So... 1st day at work.. perjalanan gua dr rumah ke ofis mengambil masa lebih kurang 10 minit... kalu jem skit ke traffic light merah btwn tesco n giant ke... ada la dlm 15 minit... hehehe.. dkt je ngan umah. balik pun sama... tp blk jem skit kat highway pasir gudang tu sbb heavy traffic...

kat ofis gua dh ada meja n komputer... gua ganti tmpt duduk aebin... rupe nye aebin ni anak kpd big bos gua tai siak sang... anak lelaki dia tu eefan... hehehe... company family business.. so ok la for 1st day... eefan bg gua tgk iso sistem yg company guna pakai... study la skit2... pastu ms. tang soh gua study progress report ngan payment utk bkt tiram nye projek (projek gua la pasni...) then prepare claim utk sub con... dh ptg tu ngantuk sgt sbb xbyk benda leh buat... hehehe... lps 5.30 jam punch card kt ofis tu berbunyi menanda kan gua dh leh balik... hehehe

then hari2 strusnye mcm biasa la gak... pergerakan gua pg n ptg mcm tu la... then keje pun bertambah... nama pun keje musti byk la kan... so sedikit sbyk gua nk belajar la perbezaan keje ngan consultant ngan contractor... ada byk yg xsama cara kerja dia... so biasa la... kena bljr la...

officemate gua xramai... sbb ramai dok site. yg kat ofis ni cuma ada Ms. Na, akauntan... Ms. Melinda, admin... Ms. Tang, Senior QS... Lee, QS (sama fresh grad cam gua). then big bos n project manager, Eefan... kadang2 ada kadang2 xde...

sakit dok kontrktor ni bile ada tender masuk... byk giler keje... lg la kalu lump sum tender yg gua tgh wat skrg ni... kena take off smula... biasa consultant dh kira kan quantity... tinggal price je tp skrg 2 kali nye kerja... wawawa... penin ma... isnin nie due... penin la... huhuu...

gua nie sbnr nye byk keje... tp disebbkan kepala dh penin n ngantuk giler tahap cipan... so tu yg dok update kan blog... johanna chiayok!!!

No comments: