Sunday, September 14, 2008

My weekend yg memenatkna...

Gua keje kat tmpt baru nie perlu berkerja pada hari sabtu berganti2... so minggu nie gua xkeje.. hehehe... ok la tu leh ar rehat2 sepanjang tempoh 2 minggu gua kembali ke JB... lepak2 bgn lambat n kemas umah la... macam biasa la gua bgn sahur pastu tido balik... ari sabtu gua xde la wat ape2 sgt sbb lepak dr berkerja ari jumaat tu.. mane xnye gua kna nk kejar dateline nk submit tender... measurement xsiap lg... wawawa... isnin nie la pulun ape lg... so weekend gua rehat la dlu...

aktiviti gua ari sabtu... bgn tghari... sambg abis kan baca Harry Potter dan Azimat Maut... sampai abis... so dlm kul 3.30 gua mandi... trun bawah.. mama keje... johan tusyen... ayah g ngeteh tanpa minum teh... hehehe... so gua pun pikir nk start dari mane yek... so gua pun start la dr dapur.. ape lg... aktiviti mengemas pinggan mangkuk kat sinki... simpan segala pinggan mangkuk yg xguna... tupperware yg xguna.. periuk2... kemas sudu2... gua kemas brg2 yg dlm bakul tu... rempah2 susun kat gobok... lap seme dapur n atas2 kaunter... sapu n mop dapur... then gua ke dining... sapu bwh meja n mop... kemas cabinet... brg2 atas cabinet tu susun... then satu gua lupa buat yg ayah suruh... hehehe masak nasi... so by the time nk berbuka... kitaorg seme ratah lauk je... sbb nasi xmasak lg... hehehe... mlm skit br melantak lg skali...lapo beb...

pastu ari ahad lak... gua bgn pagi then start kete dlu... panas kan enjin seme kete... mama ada kursus... ayah tgk tv... johan tido lg... then gua pun dh kuar kan kete... gua sidai baju lak... pastu kemas tmpt kucing... buang taik kucing basuh kandang n jemur kandang... then gua beralih kepada basuh car porch sbb si kimi berak lepas gaduh ngan kucing itam putih pg td (tu yg sebenarnye buat gua trbangun pg hehehhe...) pastu gua beralih lak kepada hall... gua kemas belakang tv dlu... kemas balik wayar2 yg berselirat then sapu n lap seme abuk2 yg melekat... then gua alih seme kerusi n sapu n mop bwh kerusi seme... bulu2 kucing seme gua berus... then gua pun lepak la... penat beb... peluh mcm ari terjun tau... then gua tuju kat tmpt komputer la... gua cabut seme wayar2 dia then lap n susun balik semula brg2... byk tul abuk kat umah nie... nampak sgt xpernah mengelap n menyapu yg 'BETUL'... setakat lap ala kadar je kan... then ptg camni baju gua pun seme dh kering... alhamdullillah sbb dh 2 hari xsidai baju... ujan pg2... suh ayah sidai pun dia ckp ujan ari nie... hehehe... so mlm nanti gua bersronok lak nk melipat n mengemas baju... cabinet bwh komputer pun gua blom slongkar... sambg mlm la kot... nie jp lg nk g amik johan tusyen lak... pakcik tu kan nk SPM... so skrg tgh trial sir suh dia dtg tusyen la... isnin paper math kot... hehehe... anyway tu je cite weekend gua yg memenat kan...

P/S: Leh x cakap.... gua lapo!!!!!! haus....

1 comment:

Reena Shafiee said...

Perhh...bakal jadi isteri mithali ni..gila rajin mengemas..bagus2